きたまえブランド七か条 seven articles of the Kitamae brand
きたまえJAPANでは参画企業と下記七か条の精神を共有し、きたまえブランドとして、海外等への販路開拓を共に行っています。
Kitamae JAPAN shares the spirit of the following seven articles with participating companies and works together to develop overseas and other sales channels as the Kitamae brand.
1. 地域性 locality
北前船が担った商品の流通や文化交流の促進に深い敬意を込め、地域資源の恵みを共有しよう。
Share the bounty of local resources with deep respect for the distribution of goods and the promotion of cultural exchange that the Kitamae Ship carried out.
2. 持続性 durability
歴史・文化を知り、商品・商材のルーツ・知恵と技、想いを未来に残そう。
Learn about history and culture, and preserve the roots, wisdom, skills and feelings of products and commercial goods for the future.
3. 地産地消 local production for local consumption
国内で生産されている商品・商材を学び、使い、みんなで楽しく共有しよう。
Learn about and use domestically produced products and commercial goods, and enjoy sharing them with others.
4. 伝統と革新 Tradition and innovation
北前船が担った商品の流通や文化交流を活用して、新たな魅力を創出しよう。
Create new attractions by making use of the distribution of goods and cultural exchanges that the Kitamae Ship carried out.
5. 創造性 creativity
新しいプロダクト開発にチャレンジできる人材を育成しよう。
Develop a workforce capable of taking on the challenge of developing new products.
6. もてなしの心 spirit of hospitality
思いやりとまごころで、それぞれの地域でしか体験できない記憶を贈ろう。
With compassion and sincerity, give the gift of memories that can only be experienced in each locality.
7. 尊重し合う文化 Culture of respect
多様な文化を互いに認め「尊重し合う文化」を築こう。
Recognise each other’s diverse cultures and build a ‘culture of respect’.
-
きたまえブランド
【最高級カニカマ】香り箱 極
-
きたまえブランド
輪島塗・九谷焼
-
きたまえブランド
和ろうそく
-
きたまえブランド
【金澤友禅】ランチョンマット
-
きたまえブランド
加賀揚げ(惣菜)
-
きたまえブランド
アロマボックス(惣菜・かにかま)
-
きたまえブランド
うな蒲ちゃん
-
きたまえブランド
だしップス、選べる4袋、箱なし
-
きたまえブランド
日本庭園
-
きたまえブランド
田鶴浜建具組子体験セット
-
きたまえブランド
おいしいお好み焼きセット
-
きたまえブランド
生切り餅
-
きたまえブランド
精米
-
きたまえブランド
冷凍ボイルズワイガニ
-
きたまえブランド
炙り水ダコ3Dフリーザー
-
きたまえブランド
もみいか
-
きたまえブランド
赤やがら昆布じめ
-
きたまえブランド
ブリの味噌漬け